Θα τη φάω και ‘φέτος τη σαλάτα μου!

Posted: Ιουνίου 2, 2011 in "ΚΕΙΜΕΝΑ", P.S. Mavro
Ετικέτες:
Εγώ ποτέ δεν είχα επαφή με τη γη. Το χώμα του δρόμου, για μένα (σαν παιδί) ήταν «βρώμικο». Μεγαλώνοντας στην πόλη, προτιμούσα πάντα να παίζω στην άσφαλτο και στο τσιμέντο.
Τα φρούτα, τα κηπευτικά, τα φυτά αλλά και τα κρεατικά για μένα ήταν μυστήριο «ως προς την προέλευσή τους».
Πίστευα ότι, με κάποιο μυστηριώδη τρόπο, απλώς, όλα αυτά, κάποια στιγμή βρίσκονταν στα καφάσια του μανάβη, στα ράφια του μπακάλη, ή στα τσιγκέλια του χασάπη. Καμία γνώση. Μάλιστα, κάποιοι συνομήλικοι μου τότε, πίστευαν ότι τα μακαρόνια… βγαίνουν από δέντρα! Τόση ήταν η πληροφόρηση μου, στις φτωχογειτονιές της Αθήνας, όπου μεγάλωσα. Καμία επαφή με τη φύση.

.. . ..

Περισσότερα μάθαινα (για τη γη) από τη μυθολογία… (π.χ. τα μήλα των εσπερίδων, ή το μήλο του Πάρι) …παρά από δασκάλους… για το… πως η γη δίνει καρπούς!
Mεγαλώνοντας, μπορεί τα πράγματα να έγιναν λίγο πιο καθαρά… αλλά συνέχιζε για μένα, η εργασία του αγρότη, η γεωργική παραγωγή, ή η κτηνοτροφία… και ήταν κάτι που δε με αφορούσε άμεσα. (Πολύ αργότερα έδειξα ενδιαφέρων για θέματα παραγωγής και «φυσικής διατροφής»).

.. . ..

Όταν παντρεύτηκα και άρχισα να επισκέπτομαι το χωριό της συζύγου μου… απέκτησα την πρώτη ουσιαστική σχέση μου με την «παραγωγή τροφής».  Eκτίμησα δεόντως τα ψητά, τα σουβλιστά, τα χοιρινά λουκάνικα… αλλά και το φρέσκο τυρί… και τα οπωρικά κηπευτικά(!) που με τόσο κόπο (από ότι, τελικά, κατανόησα) παρήγαγαν τα «πεθερικά» μου! Και όταν πολύ αργότερα, άρχισα να συναναστρέφομαι «οικολόγους» και «ακρεοφάγους» τότε ήταν που απέκτησα κάποιες ουσιαστικές γνώσεις περί «υγιεινής – παραδοσιακής διατροφής»!

.. . ..

Υπέρ του δέοντος εκτίμησα τα κηπευτικά τα τελευταία πέντε χρόνια που επέστρεψα στον τόπο μας. Ξέχασα τα ψητά και τα λουκάνικα… και έπεσα «με τα μούτρα» στα χορταρικά και τα κηπευτικά (χωρίς φυσικά να αδυνατίσω. Τί μυστήριο και αυτό!) Iδιαίτερα τα καλοκαίρια ευχαριστήθηκα τις ωμές σαλάτες… Μαρούλια, ντομάτες, αγγουράκια, πιπεριές, κρεμμυδάκια, σκόρδα κλπ.
Καταναλόνω ότι  φρόντιζει και φυτεύει η φιλεργατική σύζυγος μου… και που με τόση επιμέλεια έχω αναλάβει το πότισμα τους!

.. . ..

Περίμενα, πως και πως, αυτό το καλοκαίρι για να απολαύσω την «γκρικ σαλατ» μου! (…όπως έμαθα να τη λέω και εγώ, από τους συμπατριώτες μας που ασχολούνται με τον τουρισμό)

.. . ..

Και μόλις πριν λίγες ημέρες… «Κεραυνός εν αιθρία!»
Προσοχή. Αποφεύγετε να καταναλώνετε αγγουράκια, ντομάτες και μαρούλια!

.. . ..

Δηλαδή, πάει και ο μικρός μας κήπος μας?
Τέρμα τα αγγουράκια οι ντομάτες και τα μαρούλια?

.. . ..

Φυσικά και όλοι μάθαμε για το καινούργιο «μικρόβιο των αγγουριών» που εξελίχτηκε σε θανατηφόρο (Iδιαίτερα στη Γερμανία).
Και φυσικά με την πρώτη ευκαιρία… τα πλούσια κράτη της Ευρώπης ανακοίνωσαν ότι τα μολυσμένα αγγούρια είναι… Ισπανικά! Δηλαδή πάλι φταίει ο φτωχός Eυρωπαϊκός Νότος. Ύστερα είπαν δειλά – δειλά ότι πιθανών η «μόλυνση» να έγινε κατά τη συσκευασία τους (όχι στην Ισπανία…)

.. . ..

Παρ’ όλα αυτά η «διατροφική οδηγία» εκδόθηκε. 
Προσοχή. Αποφεύγετε να καταναλώνετε αγγουράκια, ντομάτες και μαρούλια! 

.. . ..

Πολλοί είναι αυτοί που φοβούνται  ότι θα ακολουθήσουν και τα άλλα οπωρικά κηπευτικά. Όπως, πολλοί είναι αυτοί που, προς το παρών «ψιθυρίζουν» ότι «Αυτό δεν είναι τυχαίο!».
Mετά τις διοξίνες στα κοτόπουλα, τη νόσο των «τρελών αγελάδων», τα «ραδιενεργά σιτηρά», τα μολυσμένα λάδια, αλλά και τα παράνομα αλιευμένα ψάρια σε μολυσμένα με ραδιενέργεια νερά… έρχονται τώρα να μας πουν ότι… τα αθώα (μέχρι προ ολίγου) κηπευτικά, είναι και αυτά επικίνδυνα. 

.. . ..

Κανείς όμως δε μας λέει… τί είναι αυτός ο «απλός» θανατηφόρος υιός»? …που οφείλετε? …πως μόλυνε τα «αγγουράκια»? …τί «γίνεται» στα κηπευτικά πριν συσκευαστούν και βγουν στην αγορά? …π.χ. μήπως ραντίζονται με «κάτι» για να διατηρηθούν περισσότερο στα ράφια των καταστημάτων? …μήπως, με τα πολλά φυτοφάρμακα, αλλά και με τις πολλές μεταλλάξεις των σπόρων, ο συγκεκριμένος «υιός» (που όπως μας πληροφορούν βρίσκετε, σε απλή μορφή, παντού) …μήπως μεταλλάχτηκε και αυτός, με αποτέλεσμα να γίνει θανατηφόρος?
Όλα αυτά είναι «ψίθυροι», «υποψίες» και «ανησυχίες» για εμάς που δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες.

.. . ..

Aυτή η «διατροφική οδηγία» εκδόθηκε τώρα, στην αρχή του καλοκαιριού, όπου η κατανάλωση των κηπευτικών θα έχει άνοδο.
Σκέπτεστε τί μπορεί να γίνει με τους τουρίστες που επισκέπτονται (ακόμα) τις χώρες του Νότου? Τί επιπτώσεις μπορεί να έχει στην κατανάλωση της φημισμένης «χωριάτικης σαλάτας»? («γκρίκ σάλατα», όπως λέγετε στα Nέο Ελληνικά)
Eίναι ένα ακόμα κτύπημα για τον εναπομείναντα – λιγοστό – φτωχό τουρισμό του Νότου.

.. . ..

Εγώ όμως δεν είμαι διατεθειμένος «να μασήσω»! 
Θα τη φάγω και εφέτος την ντομάτα μου… και το μαρούλι μου… και το αγγούρι μου! Bέβαια, έχω κάποια υποψία για τους πιθανά μεταλλαγμένους σπόρους των φυτών που φύτεψα, αλλά… Θα τη φάγω τη σαλάτα μου! Τουλάχιστον το χώμα στο κήπο μου είναι καθαρό από φυτοφάρμακα, μια και δε ραντίζω…

.. . ..

Τώρα, αν εύρησκα και παλιούς Kερκυραϊκούς σπόρους… καλό θα ήταν! (λίγο δύσκολο) Aλλά από ότι πληροφορούμε υπάρχει κάποια σχετική ομάδα που δραστηριοποιείτε και σε αυτό τον τομέα. Πιθανόν όμως «τράπεζα σπόρων» να υπάρχει ακόμα δίπλα μας… στο χωριό μας. Κάποιος παλιός αγρότης μπορεί να έχει κρατήσει σπόρο. Aρχίζω να το σκέπτομαι σοβαρά. Θα το ψάξω.

.. . ..

P.S.Mavro/Stavriotis. Ζωγράφος-Συγγραφέας

Σχολιάστε

